Ciekawostki z życia codziennego dawnego Wrocławia
WIEK: przedszkole
CZAS OPROWADZANIA: 1 h
OPIS:
Podczas zwiedzania ekspozycji „Wrocław 1945–2016” dzieci zapoznają się z życiem codziennym wrocławian z dawnych lat oraz nazwami i zastosowaniem przedmiotów z przeszłości. Będą miały okazję zastanowić się nad zmianami, jakie zachodzą w zwykłym życiu przez dziesięciolecia.
Wszystko to – z wyko rzystaniem gry na wystawie i zbieraniem ukrytych pieczątek. Po zakończeniu zwiedzania na każdego młodego poszukiwacza czeka mały upominek.
CELE:
• wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji
sensorycznej
• wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór
treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego wyobrażeń
i rozumowania
PODCZAS ZWIEDZANIA DZIECI:
• uczą się zasad zachowania
w muzeum
• poznają wybrane zagadnienia
dotyczące życia codziennego
w Polsce dawnych lat
• poznają eksponaty z czasów im
nieznanych
• rozpoznają w eksponatach odpowiedniki
współczesnych przedmiotów
• uczą się dzielić informacjami
i emocjami
• uczą się zasad formułowania
wypowiedzi
GRUPA:
około 30 osób
METODY:
prezentacja eksponatów,
poznawanie obiektów
za pomocą zmysłów,
pogadanka
Akademia młodego naukowca
WIEK: przedszkole i klasy I–III szkoły
podstawowej
CZAS TRWANIA: 1 h
OPIS:
Warsztat mający na celu wprowadzenie dzieci w fascynujący świat eksperymentów, ale także pokazanie im, że nauka to nie abstrakcja. Warto pamiętać o tym, że jest ona osadzona w najbliższej nam rzeczywistości, a tym samym pozostaje na wyciągnięcie ręki. Uczestnicy zajęć zaczną
swoją przygodę z chemią i fizyką od prostych – ale jakże efektownych! – eksperymentów.
EKSPERYMENTY W OFERCIE:
1) wulkan z sody i octu;
2) balon dmuchany sodą i octem;
3) atrament sympatyczny;
4) lampa lawa;
CELE:
• wspieranie aktywności podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych
• wszechstronny rozwój przez zaspokajanie i rozbudzanie naturalnej ciekawości
• organizacja zajęć umożliwiających nabywanie doświadczeń poprzez zabawę i wykonywanie eksperymentów naukowych
PODCZAS WARSZTATU DZIECI:
• nabywają umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętności formułowania wniosków i spostrzeżeń
• ćwiczą dzielenie się obserwacjami i emocjami
• poznają historię rozwoju nauki w powojennym Wrocławiu
GRUPA: około 20 osób METODY: pogadanka, praca w grupach, doświadczenia
Rezerwacje z minimum tygodniowym wyprzedzeniem
(2 eksperymenty na zajęciach – do wyboru przez zamawiającego)