Przedszkola

Ciekawostki z życia codziennego dawnego Wrocławia

WIEK: przedszkole

CZAS OPROWADZANIA: 1 h

OPIS:

Podczas zwiedzania ekspozycji „Wrocław 1945–2016” dzieci zapoznają się z życiem codziennym wrocławian z dawnych lat oraz nazwami i zastosowaniem przedmiotów z przeszłości. Będą miały okazję zastanowić się nad zmianami, jakie zachodzą w zwykłym życiu przez dziesięciolecia.

Wszystko to – z wyko rzystaniem gry na wystawie i zbieraniem ukrytych pieczątek. Po zakończeniu zwiedzania na każdego młodego poszukiwacza czeka mały upominek.

CELE:

• wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji

sensorycznej

• wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór

treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego wyobrażeń

i rozumowania

PODCZAS ZWIEDZANIA DZIECI:

• uczą się zasad zachowania

w muzeum

• poznają wybrane zagadnienia

dotyczące życia codziennego

w Polsce dawnych lat

• poznają eksponaty z czasów im

nieznanych

• rozpoznają w eksponatach odpowiedniki

współczesnych przedmiotów

• uczą się dzielić informacjami

i emocjami

• uczą się zasad formułowania

wypowiedzi

GRUPA:

około 30 osób

METODY:

prezentacja eksponatów,

poznawanie obiektów

za pomocą zmysłów,

pogadanka

Akademia młodego naukowca

WIEK: przedszkole i klasy I–III szkoły

podstawowej

CZAS TRWANIA: 1 h

OPIS:

Warsztat mający na celu wprowadzenie dzieci w fascynujący świat eksperymentów, ale także pokazanie im, że nauka to nie abstrakcja. Warto pamiętać o tym, że jest ona osadzona w najbliższej nam rzeczywistości, a tym samym pozostaje na wyciągnięcie ręki. Uczestnicy zajęć zaczną

swoją przygodę z chemią i fizyką od prostych – ale jakże efektownych! – eksperymentów.

EKSPERYMENTY W OFERCIE:

1) wulkan z sody i octu;

2) balon dmuchany sodą i octem;

3) atrament sympatyczny;

4) lampa lawa;

CELE:

• wspieranie aktywności podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych

• wszechstronny rozwój przez zaspokajanie i rozbudzanie naturalnej ciekawości

• organizacja zajęć umożliwiających nabywanie doświadczeń poprzez zabawę i wykonywanie eksperymentów naukowych

PODCZAS WARSZTATU DZIECI:

• nabywają umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętności formułowania wniosków i spostrzeżeń

• ćwiczą dzielenie się obserwacjami i emocjami

• poznają historię rozwoju nauki w powojennym Wrocławiu

GRUPA: około 20 osób METODY: pogadanka, praca w grupach, doświadczenia

Rezerwacje z minimum tygodniowym wyprzedzeniem

(2 eksperymenty na zajęciach – do wyboru przez zamawiającego)

© Centrum Historii Zajezdnia 2023 All right reserved.