Szkoły ponadpodstawowe

Powojenne losy Wrocławia

WIEK:

klasy I–VIII szkół podstawowych

oraz szkoły ponadpodstawowe

CZAS OPROWADZANIA:

1,5–2 h

OPIS:

Główną atrakcją Centrum Historii Zajezdnia jest stała ekspozycja „Wrocław

1945–2016” poświęcona powojennej historii miasta. Dzieci i młodzież poznają

szeroki kontekst powojennych zmian granic, przesunięć ludności, odbudowy

miasta i jego ponownego zasiedlenia. Poziom treści przekazywanych

podczas zwiedzania wystawy głównej dostosowany jest indywidualnie do

każdej z grup wiekowych.

CELE:

• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej

• wszechstronny rozwój ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz rozbudzanie

jego ciekawości

• rozwijanie u uczniów szacunku dla wiedzy, budzenie pasji poznawania

świata

PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:

• poznają całość wystawy stałej „Wrocław 1945–2016”, a na niej historię

Polski oraz stolicy Dolnego Śląska od czasów II Rzeczpospolitej, przez II

wojnę światową, czasy PRL oraz wydarzenia kończące czasy komunizmu

i najnowszą historię kraju

• poznają historię na podstawie opowieści przewodnika oraz źródeł

(przedmiotów, relacji audiowizualnych)

GRUPA:

około 30 osób

METODY:

wykład, analiza eksponatów, aktywne

słuchanie, rozmowa aktywizująca

Droga do polskiego Wrocławia

WIEK:

VII–VIII klasa szkoły podstawowej

i szkoły ponadpodstawowe

CZAS OPROWADZANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Cofniemy się w czasie do zakończenia II wojny światowej, by na przykładzie

Dolnego Śląska sprawdzić, jak wyglądały ruchy migracyjne na tym terenie.

Przesiedlenia ludności polskiej, wysiedlenia Niemców, ich charakterystyka

oraz poszczególne etapy ruchów ludności, a także podmioty zarządzające

i organizatorzy całej akcji – to między innymi tematy, w jakie zagłębimy się

podczas opowiadania o tzw. Ziemiach Odzyskanych.

CELE:

• uczeń poznaje ustalenia konferencji Wielkiej Trójki (Teheran, Jałta, Poczdam)

• uczeń potrafi wymienić bezpośrednie skutki II wojny światowej, np. określić

zmiany granic i przesiedlenia ludności, porównuje obszar państwa polskiego

przed i po II wojnie światowej

• uczeń rozumie następstwa polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe

wynikające ze zmiany granic państwa polskiego

PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone

zakończeniu II wojny światowej i jej bezpośrednim skutkom

• poznają wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne oraz

dostrzegają zależności pomiędzy różnymi dziedzinami życia

społecznego

GRUPA:

około 30 osób

METODY:

wykład, analiza

eksponatów, aktywne

słuchanie, rozmowa

aktywizująca

Uczymy się solidarności

WIEK:

VII–VIII klasa szkoły podstawowej

i szkoły ponadpodstawowe

CZAS OPROWADZANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Co wydarzyło się we Wrocławiu w trakcie sierpniowych strajków? Jak

zmieniło się życie w PRL-u po podpisaniu porozumień? Jakim nowym

wyzwaniom sprostać musieli polscy obywatele? A przede wszystkim – jak

na zmiany zareagowała komunistyczna władza? Specjalnie przygotowana

ścieżka oprowadzania wyjaśni wydarzenia roku ‘80 oraz późniejsze i przybliży

działania opozycji demokratycznej w miarę upływu lat.

CELE:

• uczeń poznaje przyczyny i następstwa strajków w 1980 roku

• uczeń charakteryzuje ruch społeczny „Solidarność” i rozpoznaje jego

najważniejsze postacie (z perspektywy ogólnopolskiej i lokalnej) oraz jego

wpływ na przemiany społeczno-polityczne w Polsce i w Europie

• uczeń rozpoznaje przyczyny wprowadzenia stanu wojennego

• uczeń poznaje przyczyny zawarcia porozumień Okrągłego Stołu oraz ich

skutki

PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone opozycji

politycznej w czasach Polskiej Rzeczpospolitej

Ludowej, ruchowi „Solidarności”, stanowi wojennemu

oraz porozumieniom Okrągłego Stołu

• zrozumieją, że poznanie przeszłości jest kluczowe dla

pojmowania współczesnych mechanizmów społecznych

i kulturowych

GRUPA:

około 30 osób

METODY:

wykład, analiza

eksponatów, aktywne

słuchanie, rozmowa

aktywizująca

Słowo na „„S”

WIEK:

klasy I–VI szkół podstawowych

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Podczas zajęć uczniowie poznają pojęcie „solidarność” (słowo oraz

jego znaczenie), a także dowiedzą się, że w Polsce powstała organizacja

o takiej nazwie. Pojęcie „solidarność” zostanie przybliżone poprzez zabawę

integracyjną i wykonywanie zadań wymagających solidarności właśnie –

tylko dzięki wspólnej pracy całej grupy uda się osiągnąć cel. Jakie przejawy

solidarności można zaobserwować w naszym codziennym życiu w gronie

rodziny i przyjaciół? O tym porozmawiamy już wspólnie.

CELE:

• wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym współpracy, solidarności,

patriotyzmu

• kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności

w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość

• praca w zespole i społeczna aktywność

PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:

• osiągają umiejętność tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz

samodzielnej organizacji pracy w małych grupach

• sytuują w czasie i opowiadają o ruchu „Solidarności” i jej bohaterach

GRUPA:

około 25 osób

METODY:

rozmowa aktywizująca, praca

w grupach, elementy gry,

pogadanka

Za czym ta kolejka?

WIEK:

klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Dzięki grze fabularnej w odtworzonym sklepie mięsnym uczestnicy zajęć

wczują się w realia sprzed 1989 roku, dowiedzą się, czym był PRL oraz

poznają trudności ówczesnego życia codziennego. Przenosimy się do

Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, gdzie nie kupuje się produktów, ale je

zdobywa. Każdy uczestnik lekcji będzie miał okazję spróbować zrobić takie

podstawowe zakupy i zmierzyć się z najbardziej typowymi problemami

w tamtym czasie – niedoborami, systemem kartkowym, kolejką, a także…

niemiłą ekspedientką.

CELE:

• uczeń potrafi opisać system władzy w latach 60. i 70. XX wieku w PRL

oraz funkcjonowanie gospodarki planowej

• uczeń poznaje realia życia społecznego z uwzględnieniem specyfiki

czasów gomułkowskich i gierkowskich

PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:

• poznają realia życia zwykłych obywateli w okresie Polskiej Rzeczpospolitej

Ludowej

• rozwijają następujące kompetencje: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość

• uczą się formułować wypowiedzi i dobierać argumenty

GRUPA:

około 25 osób

METODY:

elementy wykładu, praca w grupach,

prezentacja, elementy dramy, gra

edukacyjna, pogadanka

Jak Breslau stawał się Wrocławiem?

WIEK:

klasy VI–VIII oraz szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

W scenerii zrujnowanego Wrocławia komisja nazewnicza prowadzi

intensywne prace nad zmianami nazw ulic z niemieckich na polskie.

Prace utrudnia presja czasu. Uczestnicy zajęć wcielają się w role członków

komisji i podejmują próbę nadania swoich nazw. Czy uda im się wybrać

poprawne? W trakcie zajęć uczestnicy omówią konsekwencje zakończenia

II wojny światowej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz poznają

następujące pojęcia: „Wielka Trójka”, „repolonizacja” czy „przesiedlenia”.

Na przykładzie Wrocławia i Dolnego Śląska zrozumieją proces zmian nazw

na tzw. Ziemiach Odzyskanych.

CELE:

• uczeń poznaje polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe skutki

II wojny światowej

• uczeń widzi zmiany na mapie politycznej Europy i świata oraz porównuje

obszar państwa polskiego przed i po II wojnie światowej

• uczeń poznaje proces tworzenia się w Polsce władzy komunistycznej

• uczeń poszukuje i poddaje analizie oraz wykorzystuje informacje z różnych

źródeł

PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone zakończeniu II wojny

światowej i pierwszym powojennym miesiącom w Polsce

• nabywają umiejętności samodzielnego docierania do informacji, dokonywania

ich selekcji i rzetelnego korzystania ze źródeł

• analizują źródła historyczne i na ich podstawie poznają historię

• rozwijają umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania,

argumentowania i wnioskowania

GRUPA:

około 20 osób

METODY:

elementy wykładu, praca w grupach, dyskusja,

praca z materiałami źródłowymi, burza

mózgów, prezentacja, elementy dramy

Akademia młodego naukowca

WIEK: przedszkole i klasy I–III szkoły

podstawowej

CZAS TRWANIA: 1 h

OPIS:

Warsztat mający na celu wprowadzenie dzieci w fascynujący świat

eksperymentów, ale także pokazanie im, że nauka to nie abstrakcja. Warto

pamiętać o tym, że jest ona osadzona w najbliższej nam rzeczywistości,

a tym samym pozostaje na wyciągnięcie ręki. Uczestnicy zajęć zaczną

swoją przygodę z chemią i fizyką od prostych – ale jakże efektownych! –

eksperymentów.

EKSPERYMENTY W OFERCIE:

1) wulkan z sody i octu;

2) balon dmuchany sodą i octem;

3) atrament sympatyczny;

4) lampa lawa;

CELE:

• wspieranie aktywności podnoszącej poziom integracji sensorycznej

i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych

• wszechstronny rozwój przez zaspokajanie i rozbudzanie naturalnej

ciekawości

• organizacja zajęć umożliwiających nabywanie doświadczeń poprzez

zabawę i wykonywanie eksperymentów naukowych

PODCZAS WARSZTATU DZIECI:

• nabywają umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych,

wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętności

formułowania wniosków i spostrzeżeń

• ćwiczą dzielenie się obserwacjami i emocjami

• poznają historię rozwoju nauki w powojennym Wrocławiu

GRUPA: około 20 osób METODY: pogadanka, praca

w grupach, doświadczenia

Rezerwacje z minimum tygodniowym wyprzedzeniem

(2 eksperymenty na zajęciach – do wyboru przez zamawiającego)

Warsztaty tworzenia

szablonów

WIEK:

klasy I–VI szkół podstawowych

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

W latach 80. XX wieku na murach wrocławskich kamienic mieszkańcy

zaobserwowali pewną nowość – sztukę szablonu. Na murach w całym

mieście obywatele mogli przeczytać różnego rodzaju hasła związane

z polityką, ale nie tylko: także z malarstwem, filmem, czy przekonaniami

i poglądami na życie codzienne. Dzięki warsztatom z tworzenia szablonów

teraz każdy może poczuć się jak uliczny artysta. Zastanów się, co ważnego

chcesz powiedzieć światu i wyraź to na naszych zajęciach!

CELE:

• rozwijanie kompetencji związanych z kreatywnością

• organizacja zajęć wspierających poznawanie sztuki i potrzebę jej współtworzenia

w zakresie adekwatnym do etapu rozwojowego dziecka

PODCZAS WARSZTATU UCZNIOWIE:

• wzmacniają umiejętność przedstawiania swoich emocji i uczuć za pomocą

artystycznych form wyrazu

• wykonują prace plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia

uczuć, nastrojów i emocji wobec rzeczywistości

• malują farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych)

GRUPA:

około 20 osób

METODY:

pogadanka, elementy

warsztatu artystycznego

Warsztaty sitodruku

WIEK:

klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Warsztaty sitodruku ukazują, w jaki sposób tworzono prasę drugiego

obiegu, tzw. bibułę. To zajęcia, dzięki którym poznamy metodę sitodruku

i sami poczujemy się niczym uczestnik strajku walczący z komuną

w latach 80. XX wieku. Każda osoba wychodzi z zajęć z bawełnianą torbą,

na której sama odciska wybrany wzór. Wspólna praca przy warsztacie to

wspaniała zabawa dla młodszych i starszych uczniów.

CELE:

• uczeń poznaje działalność opozycji politycznej w latach 1976–1980

• uczeń charakteryzuje przyczyny i następstwa strajków sierpniowych

w 1980 roku

• uczeń rozpoznaje ruch społeczny „Solidarność”

PODCZAS WARSZTATU UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone tematyce strajków

w latach 80. XX wieku oraz powstania ruchu „Solidarność”

• uczą się techniki sztuki plastycznej druku płaskiego, jakim jest sitodruk

• samodzielnie przenoszą wzór na ekologiczną torbę wielorazowego

użytku

GRUPA:

około 15 osób

METODY:

elementy wykładu, elementy

warsztatu artystycznego

Gry w aplikacji mobilnej

WIEK:

klasy VII–VIII i szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

2–3 h

OPIS:

Zapraszamy na integrującą klasy zabawę, w trakcie której uczniowie poszerzą

swoją wiedzę o elementy historii Polski i Wrocławia, zwiedzą wystawę

główną oraz oczywiście poznają się lepiej. Wszystko to z wykorzystaniem

mobilnej gry w aplikacji ActionTrack. Spryt, spostrzegawczość, umiejętność

poszukiwania informacji i współpraca – to klucze do sukcesu!

CELE:

• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej

• poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji

z różnych źródeł

• kreatywne rozwiązywanie problemów ze świadomym wykorzystaniem narzędzi

wywodzących się z informatyki

PODCZAS GRY UCZNIOWIE:

• wezmą udział w grze na terenie wystawy z użyciem nowych technologii

• zdobędą wiedzę o historii Polski oraz regionu z wykorzystaniem zadań

z aplikacji ActionTrack

• zintegrują się podczas pracy w grupach

GRUPA:

do 300 osób

METODY:

praca w grupach, zajęcia interaktywne,

użycie nowych mediów, gra edukacyjna

CENA: 105 zł

Powojenne losy Wrocławia

WIEK:

klasy I–VIII szkół podstawowych

oraz szkoły ponadpodstawowe

CZAS OPROWADZANIA:

1,5–2 h

OPIS:

Główną atrakcją Centrum Historii Zajezdnia jest stała ekspozycja „Wrocław

1945–2016” poświęcona powojennej historii miasta. Dzieci i młodzież poznają

szeroki kontekst powojennych zmian granic, przesunięć ludności, odbudowy

miasta i jego ponownego zasiedlenia. Poziom treści przekazywanych

podczas zwiedzania wystawy głównej dostosowany jest indywidualnie do

każdej z grup wiekowych.

CELE:

• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej

• wszechstronny rozwój ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz rozbudzanie

jego ciekawości

• rozwijanie u uczniów szacunku dla wiedzy, budzenie pasji poznawania

świata

PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:

• poznają całość wystawy stałej „Wrocław 1945–2016”, a na niej historię

Polski oraz stolicy Dolnego Śląska od czasów II Rzeczpospolitej, przez II

wojnę światową, czasy PRL oraz wydarzenia kończące czasy komunizmu

i najnowszą historię kraju

• poznają historię na podstawie opowieści przewodnika oraz źródeł

(przedmiotów, relacji audiowizualnych)

GRUPA:

około 30 osób

METODY:

wykład, analiza eksponatów, aktywne

słuchanie, rozmowa aktywizująca

Droga do polskiego Wrocławia

WIEK:

VII–VIII klasa szkoły podstawowej

i szkoły ponadpodstawowe

CZAS OPROWADZANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Cofniemy się w czasie do zakończenia II wojny światowej, by na przykładzie

Dolnego Śląska sprawdzić, jak wyglądały ruchy migracyjne na tym terenie.

Przesiedlenia ludności polskiej, wysiedlenia Niemców, ich charakterystyka

oraz poszczególne etapy ruchów ludności, a także podmioty zarządzające

i organizatorzy całej akcji – to między innymi tematy, w jakie zagłębimy się

podczas opowiadania o tzw. Ziemiach Odzyskanych.

CELE:

• uczeń poznaje ustalenia konferencji Wielkiej Trójki (Teheran, Jałta, Poczdam)

• uczeń potrafi wymienić bezpośrednie skutki II wojny światowej, np. określić

zmiany granic i przesiedlenia ludności, porównuje obszar państwa polskiego

przed i po II wojnie światowej

• uczeń rozumie następstwa polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe

wynikające ze zmiany granic państwa polskiego

PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone

zakończeniu II wojny światowej i jej bezpośrednim skutkom

• poznają wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne oraz

dostrzegają zależności pomiędzy różnymi dziedzinami życia

społecznego

GRUPA:

około 30 osób

METODY:

wykład, analiza

eksponatów, aktywne

słuchanie, rozmowa

aktywizująca

Uczymy się solidarności

WIEK:

VII–VIII klasa szkoły podstawowej

i szkoły ponadpodstawowe

CZAS OPROWADZANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Co wydarzyło się we Wrocławiu w trakcie sierpniowych strajków? Jak

zmieniło się życie w PRL-u po podpisaniu porozumień? Jakim nowym

wyzwaniom sprostać musieli polscy obywatele? A przede wszystkim – jak

na zmiany zareagowała komunistyczna władza? Specjalnie przygotowana

ścieżka oprowadzania wyjaśni wydarzenia roku ‘80 oraz późniejsze i przybliży

działania opozycji demokratycznej w miarę upływu lat.

CELE:

• uczeń poznaje przyczyny i następstwa strajków w 1980 roku

• uczeń charakteryzuje ruch społeczny „Solidarność” i rozpoznaje jego

najważniejsze postacie (z perspektywy ogólnopolskiej i lokalnej) oraz jego

wpływ na przemiany społeczno-polityczne w Polsce i w Europie

• uczeń rozpoznaje przyczyny wprowadzenia stanu wojennego

• uczeń poznaje przyczyny zawarcia porozumień Okrągłego Stołu oraz ich

skutki

PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone opozycji

politycznej w czasach Polskiej Rzeczpospolitej

Ludowej, ruchowi „Solidarności”, stanowi wojennemu

oraz porozumieniom Okrągłego Stołu

• zrozumieją, że poznanie przeszłości jest kluczowe dla

pojmowania współczesnych mechanizmów społecznych

i kulturowych

GRUPA:

około 30 osób

METODY:

wykład, analiza

eksponatów, aktywne

słuchanie, rozmowa

aktywizująca

Za czym ta kolejka?

WIEK:

klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Dzięki grze fabularnej w odtworzonym sklepie mięsnym uczestnicy zajęć

wczują się w realia sprzed 1989 roku, dowiedzą się, czym był PRL oraz

poznają trudności ówczesnego życia codziennego. Przenosimy się do

Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, gdzie nie kupuje się produktów, ale je

zdobywa. Każdy uczestnik lekcji będzie miał okazję spróbować zrobić takie

podstawowe zakupy i zmierzyć się z najbardziej typowymi problemami

w tamtym czasie – niedoborami, systemem kartkowym, kolejką, a także…

niemiłą ekspedientką.

CELE:

• uczeń potrafi opisać system władzy w latach 60. i 70. XX wieku w PRL

oraz funkcjonowanie gospodarki planowej

• uczeń poznaje realia życia społecznego z uwzględnieniem specyfiki

czasów gomułkowskich i gierkowskich

PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:

• poznają realia życia zwykłych obywateli w okresie Polskiej Rzeczpospolitej

Ludowej

• rozwijają następujące kompetencje: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość

• uczą się formułować wypowiedzi i dobierać argumenty

GRUPA:

około 25 osób

METODY:

elementy wykładu, praca w grupach,

prezentacja, elementy dramy, gra

edukacyjna, pogadanka

Jak Breslau stawał się Wrocławiem?

WIEK:

klasy VI–VIII oraz szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

W scenerii zrujnowanego Wrocławia komisja nazewnicza prowadzi

intensywne prace nad zmianami nazw ulic z niemieckich na polskie.

Prace utrudnia presja czasu. Uczestnicy zajęć wcielają się w role członków

komisji i podejmują próbę nadania swoich nazw. Czy uda im się wybrać

poprawne? W trakcie zajęć uczestnicy omówią konsekwencje zakończenia

II wojny światowej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz poznają

następujące pojęcia: „Wielka Trójka”, „repolonizacja” czy „przesiedlenia”.

Na przykładzie Wrocławia i Dolnego Śląska zrozumieją proces zmian nazw

na tzw. Ziemiach Odzyskanych.

CELE:

• uczeń poznaje polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe skutki

II wojny światowej

• uczeń widzi zmiany na mapie politycznej Europy i świata oraz porównuje

obszar państwa polskiego przed i po II wojnie światowej

• uczeń poznaje proces tworzenia się w Polsce władzy komunistycznej

• uczeń poszukuje i poddaje analizie oraz wykorzystuje informacje z różnych

źródeł

PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone zakończeniu II wojny

światowej i pierwszym powojennym miesiącom w Polsce

• nabywają umiejętności samodzielnego docierania do informacji, dokonywania

ich selekcji i rzetelnego korzystania ze źródeł

• analizują źródła historyczne i na ich podstawie poznają historię

• rozwijają umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania,

argumentowania i wnioskowania

GRUPA:

około 20 osób

METODY:

elementy wykładu, praca w grupach, dyskusja,

praca z materiałami źródłowymi, burza

mózgów, prezentacja, elementy dramy

Warsztaty sitodruku

WIEK:

klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

1–1,5 h

OPIS:

Warsztaty sitodruku ukazują, w jaki sposób tworzono prasę drugiego

obiegu, tzw. bibułę. To zajęcia, dzięki którym poznamy metodę sitodruku

i sami poczujemy się niczym uczestnik strajku walczący z komuną

w latach 80. XX wieku. Każda osoba wychodzi z zajęć z bawełnianą torbą,

na której sama odciska wybrany wzór. Wspólna praca przy warsztacie to

wspaniała zabawa dla młodszych i starszych uczniów.

CELE:

• uczeń poznaje działalność opozycji politycznej w latach 1976–1980

• uczeń charakteryzuje przyczyny i następstwa strajków sierpniowych

w 1980 roku

• uczeń rozpoznaje ruch społeczny „Solidarność”

PODCZAS WARSZTATU UCZNIOWIE:

• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone tematyce strajków

w latach 80. XX wieku oraz powstania ruchu „Solidarność”

• uczą się techniki sztuki plastycznej druku płaskiego, jakim jest sitodruk

• samodzielnie przenoszą wzór na ekologiczną torbę wielorazowego

użytku

GRUPA:

około 15 osób

METODY:

elementy wykładu, elementy

warsztatu artystycznego

Gry w aplikacji mobilnej

WIEK:

klasy VII–VIII i szkoły ponadpodstawowe

CZAS TRWANIA:

2–3 h

OPIS:

Zapraszamy na integrującą klasy zabawę, w trakcie której uczniowie poszerzą

swoją wiedzę o elementy historii Polski i Wrocławia, zwiedzą wystawę

główną oraz oczywiście poznają się lepiej. Wszystko to z wykorzystaniem

mobilnej gry w aplikacji ActionTrack. Spryt, spostrzegawczość, umiejętność

poszukiwania informacji i współpraca – to klucze do sukcesu!

CELE:

• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej

• poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji

z różnych źródeł

• kreatywne rozwiązywanie problemów ze świadomym wykorzystaniem narzędzi

wywodzących się z informatyki

PODCZAS GRY UCZNIOWIE:

• wezmą udział w grze na terenie wystawy z użyciem nowych technologii

• zdobędą wiedzę o historii Polski oraz regionu z wykorzystaniem zadań

z aplikacji ActionTrack

• zintegrują się podczas pracy w grupach

GRUPA:

do 300 osób

METODY:

praca w grupach, zajęcia interaktywne,

użycie nowych mediów, gra edukacyjna

CENA: 105 zł

© Centrum Historii Zajezdnia 2023 All right reserved.