Powojenne losy Wrocławia
WIEK:
klasy I–VIII szkół podstawowych
oraz szkoły ponadpodstawowe
CZAS OPROWADZANIA:
1,5–2 h
OPIS:
Główną atrakcją Centrum Historii Zajezdnia jest stała ekspozycja „Wrocław
1945–2016” poświęcona powojennej historii miasta. Dzieci i młodzież poznają
szeroki kontekst powojennych zmian granic, przesunięć ludności, odbudowy
miasta i jego ponownego zasiedlenia. Poziom treści przekazywanych
podczas zwiedzania wystawy głównej dostosowany jest indywidualnie do
każdej z grup wiekowych.
CELE:
• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej
• wszechstronny rozwój ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz rozbudzanie
jego ciekawości
• rozwijanie u uczniów szacunku dla wiedzy, budzenie pasji poznawania
świata
PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:
• poznają całość wystawy stałej „Wrocław 1945–2016”, a na niej historię
Polski oraz stolicy Dolnego Śląska od czasów II Rzeczpospolitej, przez II
wojnę światową, czasy PRL oraz wydarzenia kończące czasy komunizmu
i najnowszą historię kraju
• poznają historię na podstawie opowieści przewodnika oraz źródeł
(przedmiotów, relacji audiowizualnych)
GRUPA:
około 30 osób
METODY:
wykład, analiza eksponatów, aktywne
słuchanie, rozmowa aktywizująca
Droga do polskiego Wrocławia
WIEK:
VII–VIII klasa szkoły podstawowej
i szkoły ponadpodstawowe
CZAS OPROWADZANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Cofniemy się w czasie do zakończenia II wojny światowej, by na przykładzie
Dolnego Śląska sprawdzić, jak wyglądały ruchy migracyjne na tym terenie.
Przesiedlenia ludności polskiej, wysiedlenia Niemców, ich charakterystyka
oraz poszczególne etapy ruchów ludności, a także podmioty zarządzające
i organizatorzy całej akcji – to między innymi tematy, w jakie zagłębimy się
podczas opowiadania o tzw. Ziemiach Odzyskanych.
CELE:
• uczeń poznaje ustalenia konferencji Wielkiej Trójki (Teheran, Jałta, Poczdam)
• uczeń potrafi wymienić bezpośrednie skutki II wojny światowej, np. określić
zmiany granic i przesiedlenia ludności, porównuje obszar państwa polskiego
przed i po II wojnie światowej
• uczeń rozumie następstwa polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe
wynikające ze zmiany granic państwa polskiego
PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone
zakończeniu II wojny światowej i jej bezpośrednim skutkom
• poznają wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne oraz
dostrzegają zależności pomiędzy różnymi dziedzinami życia
społecznego
GRUPA:
około 30 osób
METODY:
wykład, analiza
eksponatów, aktywne
słuchanie, rozmowa
aktywizująca
Uczymy się solidarności
WIEK:
VII–VIII klasa szkoły podstawowej
i szkoły ponadpodstawowe
CZAS OPROWADZANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Co wydarzyło się we Wrocławiu w trakcie sierpniowych strajków? Jak
zmieniło się życie w PRL-u po podpisaniu porozumień? Jakim nowym
wyzwaniom sprostać musieli polscy obywatele? A przede wszystkim – jak
na zmiany zareagowała komunistyczna władza? Specjalnie przygotowana
ścieżka oprowadzania wyjaśni wydarzenia roku ‘80 oraz późniejsze i przybliży
działania opozycji demokratycznej w miarę upływu lat.
CELE:
• uczeń poznaje przyczyny i następstwa strajków w 1980 roku
• uczeń charakteryzuje ruch społeczny „Solidarność” i rozpoznaje jego
najważniejsze postacie (z perspektywy ogólnopolskiej i lokalnej) oraz jego
wpływ na przemiany społeczno-polityczne w Polsce i w Europie
• uczeń rozpoznaje przyczyny wprowadzenia stanu wojennego
• uczeń poznaje przyczyny zawarcia porozumień Okrągłego Stołu oraz ich
skutki
PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone opozycji
politycznej w czasach Polskiej Rzeczpospolitej
Ludowej, ruchowi „Solidarności”, stanowi wojennemu
oraz porozumieniom Okrągłego Stołu
• zrozumieją, że poznanie przeszłości jest kluczowe dla
pojmowania współczesnych mechanizmów społecznych
i kulturowych
GRUPA:
około 30 osób
METODY:
wykład, analiza
eksponatów, aktywne
słuchanie, rozmowa
aktywizująca
Słowo na „„S”
WIEK:
klasy I–VI szkół podstawowych
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Podczas zajęć uczniowie poznają pojęcie „solidarność” (słowo oraz
jego znaczenie), a także dowiedzą się, że w Polsce powstała organizacja
o takiej nazwie. Pojęcie „solidarność” zostanie przybliżone poprzez zabawę
integracyjną i wykonywanie zadań wymagających solidarności właśnie –
tylko dzięki wspólnej pracy całej grupy uda się osiągnąć cel. Jakie przejawy
solidarności można zaobserwować w naszym codziennym życiu w gronie
rodziny i przyjaciół? O tym porozmawiamy już wspólnie.
CELE:
• wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym współpracy, solidarności,
patriotyzmu
• kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności
w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość
• praca w zespole i społeczna aktywność
PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:
• osiągają umiejętność tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz
samodzielnej organizacji pracy w małych grupach
• sytuują w czasie i opowiadają o ruchu „Solidarności” i jej bohaterach
GRUPA:
około 25 osób
METODY:
rozmowa aktywizująca, praca
w grupach, elementy gry,
pogadanka
Za czym ta kolejka?
WIEK:
klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Dzięki grze fabularnej w odtworzonym sklepie mięsnym uczestnicy zajęć
wczują się w realia sprzed 1989 roku, dowiedzą się, czym był PRL oraz
poznają trudności ówczesnego życia codziennego. Przenosimy się do
Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, gdzie nie kupuje się produktów, ale je
zdobywa. Każdy uczestnik lekcji będzie miał okazję spróbować zrobić takie
podstawowe zakupy i zmierzyć się z najbardziej typowymi problemami
w tamtym czasie – niedoborami, systemem kartkowym, kolejką, a także…
niemiłą ekspedientką.
CELE:
• uczeń potrafi opisać system władzy w latach 60. i 70. XX wieku w PRL
oraz funkcjonowanie gospodarki planowej
• uczeń poznaje realia życia społecznego z uwzględnieniem specyfiki
czasów gomułkowskich i gierkowskich
PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:
• poznają realia życia zwykłych obywateli w okresie Polskiej Rzeczpospolitej
Ludowej
• rozwijają następujące kompetencje: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość
• uczą się formułować wypowiedzi i dobierać argumenty
GRUPA:
około 25 osób
METODY:
elementy wykładu, praca w grupach,
prezentacja, elementy dramy, gra
edukacyjna, pogadanka
Jak Breslau stawał się Wrocławiem?
WIEK:
klasy VI–VIII oraz szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
W scenerii zrujnowanego Wrocławia komisja nazewnicza prowadzi
intensywne prace nad zmianami nazw ulic z niemieckich na polskie.
Prace utrudnia presja czasu. Uczestnicy zajęć wcielają się w role członków
komisji i podejmują próbę nadania swoich nazw. Czy uda im się wybrać
poprawne? W trakcie zajęć uczestnicy omówią konsekwencje zakończenia
II wojny światowej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz poznają
następujące pojęcia: „Wielka Trójka”, „repolonizacja” czy „przesiedlenia”.
Na przykładzie Wrocławia i Dolnego Śląska zrozumieją proces zmian nazw
na tzw. Ziemiach Odzyskanych.
CELE:
• uczeń poznaje polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe skutki
II wojny światowej
• uczeń widzi zmiany na mapie politycznej Europy i świata oraz porównuje
obszar państwa polskiego przed i po II wojnie światowej
• uczeń poznaje proces tworzenia się w Polsce władzy komunistycznej
• uczeń poszukuje i poddaje analizie oraz wykorzystuje informacje z różnych
źródeł
PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone zakończeniu II wojny
światowej i pierwszym powojennym miesiącom w Polsce
• nabywają umiejętności samodzielnego docierania do informacji, dokonywania
ich selekcji i rzetelnego korzystania ze źródeł
• analizują źródła historyczne i na ich podstawie poznają historię
• rozwijają umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania,
argumentowania i wnioskowania
GRUPA:
około 20 osób
METODY:
elementy wykładu, praca w grupach, dyskusja,
praca z materiałami źródłowymi, burza
mózgów, prezentacja, elementy dramy
Akademia młodego naukowca
WIEK: przedszkole i klasy I–III szkoły
podstawowej
CZAS TRWANIA: 1 h
OPIS:
Warsztat mający na celu wprowadzenie dzieci w fascynujący świat
eksperymentów, ale także pokazanie im, że nauka to nie abstrakcja. Warto
pamiętać o tym, że jest ona osadzona w najbliższej nam rzeczywistości,
a tym samym pozostaje na wyciągnięcie ręki. Uczestnicy zajęć zaczną
swoją przygodę z chemią i fizyką od prostych – ale jakże efektownych! –
eksperymentów.
EKSPERYMENTY W OFERCIE:
1) wulkan z sody i octu;
2) balon dmuchany sodą i octem;
3) atrament sympatyczny;
4) lampa lawa;
CELE:
• wspieranie aktywności podnoszącej poziom integracji sensorycznej
i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych
• wszechstronny rozwój przez zaspokajanie i rozbudzanie naturalnej
ciekawości
• organizacja zajęć umożliwiających nabywanie doświadczeń poprzez
zabawę i wykonywanie eksperymentów naukowych
PODCZAS WARSZTATU DZIECI:
• nabywają umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych,
wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętności
formułowania wniosków i spostrzeżeń
• ćwiczą dzielenie się obserwacjami i emocjami
• poznają historię rozwoju nauki w powojennym Wrocławiu
GRUPA: około 20 osób METODY: pogadanka, praca
w grupach, doświadczenia
Rezerwacje z minimum tygodniowym wyprzedzeniem
(2 eksperymenty na zajęciach – do wyboru przez zamawiającego)
Warsztaty tworzenia
szablonów
WIEK:
klasy I–VI szkół podstawowych
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
W latach 80. XX wieku na murach wrocławskich kamienic mieszkańcy
zaobserwowali pewną nowość – sztukę szablonu. Na murach w całym
mieście obywatele mogli przeczytać różnego rodzaju hasła związane
z polityką, ale nie tylko: także z malarstwem, filmem, czy przekonaniami
i poglądami na życie codzienne. Dzięki warsztatom z tworzenia szablonów
teraz każdy może poczuć się jak uliczny artysta. Zastanów się, co ważnego
chcesz powiedzieć światu i wyraź to na naszych zajęciach!
CELE:
• rozwijanie kompetencji związanych z kreatywnością
• organizacja zajęć wspierających poznawanie sztuki i potrzebę jej współtworzenia
w zakresie adekwatnym do etapu rozwojowego dziecka
PODCZAS WARSZTATU UCZNIOWIE:
• wzmacniają umiejętność przedstawiania swoich emocji i uczuć za pomocą
artystycznych form wyrazu
• wykonują prace plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia
uczuć, nastrojów i emocji wobec rzeczywistości
• malują farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych)
GRUPA:
około 20 osób
METODY:
pogadanka, elementy
warsztatu artystycznego
Warsztaty sitodruku
WIEK:
klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Warsztaty sitodruku ukazują, w jaki sposób tworzono prasę drugiego
obiegu, tzw. bibułę. To zajęcia, dzięki którym poznamy metodę sitodruku
i sami poczujemy się niczym uczestnik strajku walczący z komuną
w latach 80. XX wieku. Każda osoba wychodzi z zajęć z bawełnianą torbą,
na której sama odciska wybrany wzór. Wspólna praca przy warsztacie to
wspaniała zabawa dla młodszych i starszych uczniów.
CELE:
• uczeń poznaje działalność opozycji politycznej w latach 1976–1980
• uczeń charakteryzuje przyczyny i następstwa strajków sierpniowych
w 1980 roku
• uczeń rozpoznaje ruch społeczny „Solidarność”
PODCZAS WARSZTATU UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone tematyce strajków
w latach 80. XX wieku oraz powstania ruchu „Solidarność”
• uczą się techniki sztuki plastycznej druku płaskiego, jakim jest sitodruk
• samodzielnie przenoszą wzór na ekologiczną torbę wielorazowego
użytku
GRUPA:
około 15 osób
METODY:
elementy wykładu, elementy
warsztatu artystycznego
Gry w aplikacji mobilnej
WIEK:
klasy VII–VIII i szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
2–3 h
OPIS:
Zapraszamy na integrującą klasy zabawę, w trakcie której uczniowie poszerzą
swoją wiedzę o elementy historii Polski i Wrocławia, zwiedzą wystawę
główną oraz oczywiście poznają się lepiej. Wszystko to z wykorzystaniem
mobilnej gry w aplikacji ActionTrack. Spryt, spostrzegawczość, umiejętność
poszukiwania informacji i współpraca – to klucze do sukcesu!
CELE:
• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej
• poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji
z różnych źródeł
• kreatywne rozwiązywanie problemów ze świadomym wykorzystaniem narzędzi
wywodzących się z informatyki
PODCZAS GRY UCZNIOWIE:
• wezmą udział w grze na terenie wystawy z użyciem nowych technologii
• zdobędą wiedzę o historii Polski oraz regionu z wykorzystaniem zadań
z aplikacji ActionTrack
• zintegrują się podczas pracy w grupach
GRUPA:
do 300 osób
METODY:
praca w grupach, zajęcia interaktywne,
użycie nowych mediów, gra edukacyjna
CENA: 105 zł
Powojenne losy Wrocławia
WIEK:
klasy I–VIII szkół podstawowych
oraz szkoły ponadpodstawowe
CZAS OPROWADZANIA:
1,5–2 h
OPIS:
Główną atrakcją Centrum Historii Zajezdnia jest stała ekspozycja „Wrocław
1945–2016” poświęcona powojennej historii miasta. Dzieci i młodzież poznają
szeroki kontekst powojennych zmian granic, przesunięć ludności, odbudowy
miasta i jego ponownego zasiedlenia. Poziom treści przekazywanych
podczas zwiedzania wystawy głównej dostosowany jest indywidualnie do
każdej z grup wiekowych.
CELE:
• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej
• wszechstronny rozwój ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz rozbudzanie
jego ciekawości
• rozwijanie u uczniów szacunku dla wiedzy, budzenie pasji poznawania
świata
PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:
• poznają całość wystawy stałej „Wrocław 1945–2016”, a na niej historię
Polski oraz stolicy Dolnego Śląska od czasów II Rzeczpospolitej, przez II
wojnę światową, czasy PRL oraz wydarzenia kończące czasy komunizmu
i najnowszą historię kraju
• poznają historię na podstawie opowieści przewodnika oraz źródeł
(przedmiotów, relacji audiowizualnych)
GRUPA:
około 30 osób
METODY:
wykład, analiza eksponatów, aktywne
słuchanie, rozmowa aktywizująca
Droga do polskiego Wrocławia
WIEK:
VII–VIII klasa szkoły podstawowej
i szkoły ponadpodstawowe
CZAS OPROWADZANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Cofniemy się w czasie do zakończenia II wojny światowej, by na przykładzie
Dolnego Śląska sprawdzić, jak wyglądały ruchy migracyjne na tym terenie.
Przesiedlenia ludności polskiej, wysiedlenia Niemców, ich charakterystyka
oraz poszczególne etapy ruchów ludności, a także podmioty zarządzające
i organizatorzy całej akcji – to między innymi tematy, w jakie zagłębimy się
podczas opowiadania o tzw. Ziemiach Odzyskanych.
CELE:
• uczeń poznaje ustalenia konferencji Wielkiej Trójki (Teheran, Jałta, Poczdam)
• uczeń potrafi wymienić bezpośrednie skutki II wojny światowej, np. określić
zmiany granic i przesiedlenia ludności, porównuje obszar państwa polskiego
przed i po II wojnie światowej
• uczeń rozumie następstwa polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe
wynikające ze zmiany granic państwa polskiego
PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone
zakończeniu II wojny światowej i jej bezpośrednim skutkom
• poznają wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne oraz
dostrzegają zależności pomiędzy różnymi dziedzinami życia
społecznego
GRUPA:
około 30 osób
METODY:
wykład, analiza
eksponatów, aktywne
słuchanie, rozmowa
aktywizująca
Uczymy się solidarności
WIEK:
VII–VIII klasa szkoły podstawowej
i szkoły ponadpodstawowe
CZAS OPROWADZANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Co wydarzyło się we Wrocławiu w trakcie sierpniowych strajków? Jak
zmieniło się życie w PRL-u po podpisaniu porozumień? Jakim nowym
wyzwaniom sprostać musieli polscy obywatele? A przede wszystkim – jak
na zmiany zareagowała komunistyczna władza? Specjalnie przygotowana
ścieżka oprowadzania wyjaśni wydarzenia roku ‘80 oraz późniejsze i przybliży
działania opozycji demokratycznej w miarę upływu lat.
CELE:
• uczeń poznaje przyczyny i następstwa strajków w 1980 roku
• uczeń charakteryzuje ruch społeczny „Solidarność” i rozpoznaje jego
najważniejsze postacie (z perspektywy ogólnopolskiej i lokalnej) oraz jego
wpływ na przemiany społeczno-polityczne w Polsce i w Europie
• uczeń rozpoznaje przyczyny wprowadzenia stanu wojennego
• uczeń poznaje przyczyny zawarcia porozumień Okrągłego Stołu oraz ich
skutki
PODCZAS ZWIEDZANIA UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone opozycji
politycznej w czasach Polskiej Rzeczpospolitej
Ludowej, ruchowi „Solidarności”, stanowi wojennemu
oraz porozumieniom Okrągłego Stołu
• zrozumieją, że poznanie przeszłości jest kluczowe dla
pojmowania współczesnych mechanizmów społecznych
i kulturowych
GRUPA:
około 30 osób
METODY:
wykład, analiza
eksponatów, aktywne
słuchanie, rozmowa
aktywizująca
Za czym ta kolejka?
WIEK:
klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Dzięki grze fabularnej w odtworzonym sklepie mięsnym uczestnicy zajęć
wczują się w realia sprzed 1989 roku, dowiedzą się, czym był PRL oraz
poznają trudności ówczesnego życia codziennego. Przenosimy się do
Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, gdzie nie kupuje się produktów, ale je
zdobywa. Każdy uczestnik lekcji będzie miał okazję spróbować zrobić takie
podstawowe zakupy i zmierzyć się z najbardziej typowymi problemami
w tamtym czasie – niedoborami, systemem kartkowym, kolejką, a także…
niemiłą ekspedientką.
CELE:
• uczeń potrafi opisać system władzy w latach 60. i 70. XX wieku w PRL
oraz funkcjonowanie gospodarki planowej
• uczeń poznaje realia życia społecznego z uwzględnieniem specyfiki
czasów gomułkowskich i gierkowskich
PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:
• poznają realia życia zwykłych obywateli w okresie Polskiej Rzeczpospolitej
Ludowej
• rozwijają następujące kompetencje: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość
• uczą się formułować wypowiedzi i dobierać argumenty
GRUPA:
około 25 osób
METODY:
elementy wykładu, praca w grupach,
prezentacja, elementy dramy, gra
edukacyjna, pogadanka
Jak Breslau stawał się Wrocławiem?
WIEK:
klasy VI–VIII oraz szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
W scenerii zrujnowanego Wrocławia komisja nazewnicza prowadzi
intensywne prace nad zmianami nazw ulic z niemieckich na polskie.
Prace utrudnia presja czasu. Uczestnicy zajęć wcielają się w role członków
komisji i podejmują próbę nadania swoich nazw. Czy uda im się wybrać
poprawne? W trakcie zajęć uczestnicy omówią konsekwencje zakończenia
II wojny światowej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz poznają
następujące pojęcia: „Wielka Trójka”, „repolonizacja” czy „przesiedlenia”.
Na przykładzie Wrocławia i Dolnego Śląska zrozumieją proces zmian nazw
na tzw. Ziemiach Odzyskanych.
CELE:
• uczeń poznaje polityczne, społeczne, gospodarcze i kulturowe skutki
II wojny światowej
• uczeń widzi zmiany na mapie politycznej Europy i świata oraz porównuje
obszar państwa polskiego przed i po II wojnie światowej
• uczeń poznaje proces tworzenia się w Polsce władzy komunistycznej
• uczeń poszukuje i poddaje analizie oraz wykorzystuje informacje z różnych
źródeł
PODCZAS ZAJĘĆ UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone zakończeniu II wojny
światowej i pierwszym powojennym miesiącom w Polsce
• nabywają umiejętności samodzielnego docierania do informacji, dokonywania
ich selekcji i rzetelnego korzystania ze źródeł
• analizują źródła historyczne i na ich podstawie poznają historię
• rozwijają umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania,
argumentowania i wnioskowania
GRUPA:
około 20 osób
METODY:
elementy wykładu, praca w grupach, dyskusja,
praca z materiałami źródłowymi, burza
mózgów, prezentacja, elementy dramy
Warsztaty sitodruku
WIEK:
klasy IV–VIII i szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
1–1,5 h
OPIS:
Warsztaty sitodruku ukazują, w jaki sposób tworzono prasę drugiego
obiegu, tzw. bibułę. To zajęcia, dzięki którym poznamy metodę sitodruku
i sami poczujemy się niczym uczestnik strajku walczący z komuną
w latach 80. XX wieku. Każda osoba wychodzi z zajęć z bawełnianą torbą,
na której sama odciska wybrany wzór. Wspólna praca przy warsztacie to
wspaniała zabawa dla młodszych i starszych uczniów.
CELE:
• uczeń poznaje działalność opozycji politycznej w latach 1976–1980
• uczeń charakteryzuje przyczyny i następstwa strajków sierpniowych
w 1980 roku
• uczeń rozpoznaje ruch społeczny „Solidarność”
PODCZAS WARSZTATU UCZNIOWIE:
• poznają fragmenty wystawy stałej poświęcone tematyce strajków
w latach 80. XX wieku oraz powstania ruchu „Solidarność”
• uczą się techniki sztuki plastycznej druku płaskiego, jakim jest sitodruk
• samodzielnie przenoszą wzór na ekologiczną torbę wielorazowego
użytku
GRUPA:
około 15 osób
METODY:
elementy wykładu, elementy
warsztatu artystycznego
Gry w aplikacji mobilnej
WIEK:
klasy VII–VIII i szkoły ponadpodstawowe
CZAS TRWANIA:
2–3 h
OPIS:
Zapraszamy na integrującą klasy zabawę, w trakcie której uczniowie poszerzą
swoją wiedzę o elementy historii Polski i Wrocławia, zwiedzą wystawę
główną oraz oczywiście poznają się lepiej. Wszystko to z wykorzystaniem
mobilnej gry w aplikacji ActionTrack. Spryt, spostrzegawczość, umiejętność
poszukiwania informacji i współpraca – to klucze do sukcesu!
CELE:
• wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, narodowej, regionalnej
• poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji
z różnych źródeł
• kreatywne rozwiązywanie problemów ze świadomym wykorzystaniem narzędzi
wywodzących się z informatyki
PODCZAS GRY UCZNIOWIE:
• wezmą udział w grze na terenie wystawy z użyciem nowych technologii
• zdobędą wiedzę o historii Polski oraz regionu z wykorzystaniem zadań
z aplikacji ActionTrack
• zintegrują się podczas pracy w grupach
GRUPA:
do 300 osób
METODY:
praca w grupach, zajęcia interaktywne,
użycie nowych mediów, gra edukacyjna
CENA: 105 zł